EL DECÀLEG DE GOOGLE


Tots els ordinadors que surten de BEEP Empuriabrava porten sempre el cercador Google per defecte, això no és casual. Considerem que aquest cercador és avui el que millor i mes ràpids resultats dona i això és el que mereixen els nostres clients, resultats bons i ràpids. Per exemple, si cerques la paraula Avast a Google, o Yahoo (cercador que darrerament  ha abandonat la política de premiar el resultat que més paga,  s'ha "Googlelitzat") ens donarà com és lògic, el resultat www.avast.com, com a primera opció, si aquesta mateixa cerca la fem amb Bing (el flamant cercador de Microsoft) ens envia a diverses planes de descàrrega  de pagament i no és fins el vuitè resultat que ens enviarà al lloc web original d'Avast. Ens trobem així que la cerca no és ni ràpida ni bona, hem d'anar triant i cercant dins la plana de resultats, l'enllaç correcte. A Google donen prioritat al bon resultat, ells entenen així, que faràs servir més el cercador de Google, llavors tindran més visites, que vol dir més importància i més ingressos publicitaris.
Al lloc web de Google hi ha les deu coses que ells saben que són certes i les apliquen, són aquestes.

GOOGLE Informació corporativa

La nostra filosofia

Deu coses que sabem que són certes
"El motor de cerca perfecte", afirma el cofundador Larry Page, "entendria perfectament què voleu dir i us retornaria exactament allò que cerqueu". Quan Google va començar, us hauríeu sorprès gratament si en introduir una consulta de cerca haguéssiu trobat immediatament la resposta correcta. Google va tenir èxit precisament perquè érem millors i més ràpids a l'hora de trobar la resposta correcta en comparació amb qualsevol altre motor de cerca d'aquell temps.
Però des d'aleshores la tecnologia ha recorregut un llarg camí, i la cara del web ha canviat. Reconeixent que la cerca és un problema que mai no se solucionarà, continuem forçant els límits de la tecnologia existent per proporcionar un servei ràpid, precís i fàcil d'utilitzar, al qual qualsevol persona que cerqui informació pugui accedir, tant des d'un despatx a Boston com des d'un telèfon a Bangkok. També hem pres bona nota de les lliçons que hem après de la cerca per afrontar encara més reptes.
Tot i que tenim la vista posada en el futur, aquests principis clau continuen guiant les nostres accions.

Deu aspectes que Google ha ratificat com a certs

1. Centra’t en l’usuari i la resta vindrà sola.
Des del principi, ens hem centrat a proporcionar la millor experiència d'usuari possible. Tant si estem dissenyant un nou navegador d'Internet com si estem donant un aire nou a la pàgina d'inici, procurem garantir que, en última instància, aquestes accions beneficiïn els nostres usuaris més que no pas els nostres objectius interns o el nostre balanç final. La nostra interfície de pàgina d'inici és clara i simple, i les pàgines es pengen a l'instant. La ubicació als resultats de cerca mai no es ven a ningú, i la publicitat no només està clarament marcada com a publicitat, sinó que ofereix contingut rellevant i no distreu. De la mateixa manera, quan creem eines i aplicacions noves, creiem que han de funcionar tan bé que no us pugueu arribar a plantejar com es podrien haver dissenyat millor.
2. És millor fer una sola cosa realment bé.
Fem cerques. Amb un dels grups d'investigació més grans del món centrat exclusivament en resoldre problemes de cerca, sabem què fem bé i com ho podríem fer millor. Mitjançant la iteració continuada sobre problemes difícils, hem estat capaços de solucionar assumptes complexos i de proporcionar millores contínues a un servei que ja fa possible que trobar informació sigui una experiència ràpida i senzilla per a milions de persones. La nostra dedicació per millorar la cerca ens ajuda a aplicar allò que hem après a nous productes, com ara Gmail o Google Maps. Esperem poder traslladar el poder de la cerca a àrees prèviament inexplorades, i ajudar les persones a accedir a la informació i utilitzar-la encara més a les seves vides.
3. Si pot ser ràpid, millor que lent.
Sabem que el vostre temps és valuós. Per tant, quan cerqueu una resposta al web, la voleu immediatament, i el nostre objectiu és complaure-us. És possible que siguem les úniques persones del món amb aquest objectiu: fer que els usuaris abandonin la nostra pàgina d'inici al més aviat millor. En retallant els bits i els bytes que sobraven de les nostres pàgines i en augmentar l'eficiència del nostre entorn de servidors, hem batut els nostres propis rècords de velocitat diverses vegades, de manera que el temps de resposta mitjà per a un resultat de cerca és d'una fracció de segon. La velocitat és un aspecte que tenim en ment en llançar cada producte nou, tant si es tracta d'una aplicació mòbil com de Google Chrome, un navegador dissenyat per ser prou ràpid per al web modern. A més, continuem treballant per fer-lo encara més ràpid.
4. La democràcia a la xarxa funciona.
La cerca de Google funciona perquè compta amb milions d'usuaris que publiquen enllaços a llocs web per ajudar a determinar quins altres llocs web ofereixen contingut de valor. Avaluem la importància de cada pàgina web utilitzant més de 200 senyals i un ampli ventall de tècniques, entre les que s'inclouen el nostre algorisme patentat PageRank™, que analitza quins llocs web han estat "votats" com a millors fonts d'informació per altres pàgines de tot el web. A mesura que el web creix, aquest enfocament millora, ja que cada lloc web nou és un altre punt d'informació i un altre vot per comptar. En la mateixa línia, treballem en el desenvolupament de programari de codi obert, un àmbit en què la innovació té lloc mitjançant l'esforç col·lectiu de molts programadors.
5. No cal ser davant de l’ordinador per necessitar una resposta.
El món cada vegada és més mòbil: els usuaris volen accedir a la informació des de qualsevol lloc, quan ho necessiten. Estem creant noves tecnologies i oferint noves solucions per a serveis mòbils que ajudin a les persones de tot el món a fer totes les tasques que desitgin des del seu telèfon, des de comprovar el correu electrònic i els esdeveniments del calendari fins a mirar vídeos, per no esmentar les diferents maneres d'accedir a la cerca de Google des d'un telèfon. A més, esperem aportar més innovació per als usuaris mòbils amb Android, una plataforma mòbil gratuïta de codi obert. Android porta la transparència que va caracteritzar Internet al món mòbil. A més, Android no només beneficia els consumidors, que tenen més opcions i experiències mòbils innovadores noves, sinó que també obre oportunitats d'ingressos per a operadors, fabricants i desenvolupadors.
6. Es poden guanyar diners sense fer mal.
Google és un negoci. Els ingressos que generem s'obtenen d'oferir tecnologia de cerca a empreses i de la venda de publicitat que es mostra al nostre lloc web i a altres pàgines del web. Centenars de milers d'anunciants de tot el món utilitzen AdWords per promoure els seus productes; centenars de milers d'editors es beneficien del nostre programa AdSense per proporcionar anuncis rellevants per al contingut dels seus llocs web. Per garantir que oferim un bon servei a tots els nostres usuaris (tant si són anunciants com si no ho són), tenim un conjunt de principis guia per als nostres programes i pràctiques de publicitat:
  • No permetem que els anuncis es visualitzin a les nostres pàgines de resultats excepte si són rellevants allà on es mostren. I creiem fermament que els anuncis poden proporcionar informació útil si (i només si) són rellevants en relació amb allò que esteu cercant. Per tant, és possible que algunes cerques no mostrin cap anunci.
  • Creiem que la publicitat pot ser efectiva sense necessitat de ser cridanera. Per tant, no acceptem la publicitat mitjançant finestres emergents, ja que interfereix en la vostra capacitat de visualitzar el contingut que sol·liciteu. Hem constatat que els anuncis de text que són rellevants per a l'usuari que els llegeix comporten unes taxes de clic d'entrada més elevades que els anuncis que apareixen de manera aleatòria. D'aquesta manera, qualsevol anunciant, ja sigui petit o gran, es pot beneficiar d'aquest mitjà altament focalitzat.
  • La publicitat a Google sempre s'identifica clarament com a "Enllaç patrocinat", de manera que la integritat dels nostres resultats de cerca no es veu compromesa. Mai no manipulem els rànquings per tal de situar els nostres socis en una millor posició als resultats de cerca i ningú no pot comprar un PageRank més favorable. Els nostres usuaris confien en la nostra objectivitat, de manera que cap benefici a curt termini no justificaria mai el fet de trencar aquesta confiança.
7. Sempre hi haurà més informació de la que tenim.
Després d'indexar més pàgines HTML d'Internet que cap altre servei de cerca, els nostres enginyers van centrar la seva atenció en la informació a la qual no es podia accedir fàcilment. En algunes ocasions, es tractava simplement d'integrar noves bases de dades a la cerca, com ara afegir una cerca de número de telèfon i adreça i un directori de negocis. Altres esforços requerien una mica més de creativitat, com afegir la capacitat de cercar nous arxius, patents, diaris acadèmics, milers de milions d'imatges i milions de llibres. A més, els nostres investigadors continuen cercant maneres per posar tota la informació del món a disposició dels usuaris que busquen respostes.
8. La necessitat d’informació traspassa totes les fronteres.
La nostra empresa es va fundar a Califòrnia, però la missió que ens proposem és facilitar l'accés a la informació arreu del món i en qualsevol idioma. Amb aquesta finalitat, tenim oficines a dotzenes de països, mantenim més de 150 dominis d'Internet i servim més de la meitat dels nostres resultats a usuaris que viuen fora dels Estats Units. Oferim la interfície de cerca de Google en més de 110 idiomes, oferim als usuaris la possibilitat de restringir els resultats al contingut escrit en el seu propi idioma i el nostre objectiu és oferir la resta d'aplicacions i de productes en tants idiomes com sigui possible. Mitjançant les nostres eines de traducció, els usuaris poden descobrir contingut escrit a l'altra banda del món en idiomes que ni tan sols parlen. Amb aquestes eines i amb l'ajuda de traductors voluntaris, hem estat capaços de millorar considerablement tant la varietat com la qualitat dels serveis que podem oferir als llocs més remots de la terra.
9. Es pot ser seriós sense portar un vestit elegant.
Els nostres fundadors van crear Google amb la idea que la feina havia de constituir un repte, i que el repte havia de ser divertit. Creiem que és més probable que succeeixin coses increïbles i creatives amb la cultura empresarial correcta, i això no només significa làmpades de lava i pilotes de goma. Posem èmfasi en els objectius de l'equip i estem orgullosos dels triomfs individuals que contribueixen a l'èxit col·lectiu. Valorem molt els nostres empleats, persones energètiques i apassionades amb diversos rerefons i enfocaments creatius envers la feina, el joc i la vida. La nostra atmosfera pot semblar informal, però quan neixen noves idees a la cua de la cafeteria, a una reunió d'equip o al gimnàs, s'intercanvien, es comproven i es posen en pràctica a una velocitat vertiginosa, atès que poden ser la plataforma de llançament d'un nou projecte destinat a un ús mundial.
10. Volem millorar l’immillorable.
Creiem que ser molt bons en alguna cosa és un punt de partida, no una meta. Ens fixem objectius que sabem que encara no podem assolir, perquè som conscients que fent mans i mànigues nos per aconseguir-los podem arribar més enllà del que teníem previst. Mitjançant la innovació i la iteració, volem fer coses que funcionin bé i millorar-les de maneres inesperades. Per exemple, quan un dels nostres enginyers es va adonar que la cerca funcionava bé per a paraules ben escrites, es va preguntar què passaria amb els errors d'escriptura. Això el va portar a crear una eina de correcció ortogràfica intuïtiva i més útil.
Fins i tot encara que no sapigueu què esteu cercant exactament, trobar una resposta al web és cosa nostra, no vostra. Intentem avançar-nos a les necessitats que el nostre públic global encara no ha articulat i satisfer-les amb productes i serveis que fixen nous estàndards. Quan vam llançar Gmail, tenia més capacitat d'emmagatzematge que cap altre servei de correu electrònic disponible. Mirant enrere, oferir aquesta característica semblava obvi, però això és perquè ara tenim nous estàndards pel que fa a l'emmagatzematge de correu electrònic. Aquests són els tipus de canvis que volem fer, i sempre cerquem oportunitats noves per marcar la diferència. En última instància, la nostra insatisfacció constant amb la manera com són les coses és allò que mou tot el que fem.

Actualització: vam escriure aquestes "10 coses" fa uns quants anys. De tant en tant, tornem a fer un cop d'ull a aquesta llista per veure si encara és certa. Esperem que ho sigui i, per part vostra, teniu tot el dret a exigir-nos que mantingui la seva veracitat. (Setembre de 2009)