Google ha anunciat que des de l'11 de novembre
podrà mostrar als anuncis publicitaris dades i fotos dels milions
d'usuaris de la seva xarxa social.
Google va
anunciar divendres que tenia intenció de fer servir el nom, les fotos i
ressenyes de productes dels quatre-cents milions d'usuaris de la xarxa
social Google+ enllaçats amb anuncis que ven a les empreses. A partir de l'11 de novembre canviarà les condicions d'ús per permetre les anomenades recomanacions compartides:
és a dir, que les ressenyes sobre restaurants, botigues i productes,
cançons i continguts adquirits a Google Play dels usuaris puguin
aparèixer, amb nom i foto, en anuncis publicitaris adreçats a amics i
contactes seus, i al públic en general.
Amb aquest nou servei
d'anuncis de 'productes compartits', Google es vol afegir a una
tendència publicitària a què ja recorren rivals com Facebook.
Amb tot, els usuaris han de saber que hi ha una manera de desactivar i
d'evitar aquesta opció de publicitat agressiva i invasora de la
intimitat: cal anar a aquesta pàgina i desmarcar el quadradet final (si no és desmarcat ja), i desar els canvis.
Notícia original de Vilaweb
Notícia original de Vilaweb