El nostre expert: Netway aposta per l’smartwatch.


Des de fa anys, des que em vaig comprar la meva primera PDA (una iPaq 905), el primer que faig cada matí al llevar-me és revisar el meu correu. Imagino que molt de vosaltres feu el mateix. Des de fa dos mesos, en lloc de mirar el meu telèfon intel·ligent, ho faig comprovant la meva smartWatch de Netway. Per comoditat, per facilitat i perquè sóc el responsable d’aquest producte.
Moda o indústria? Cada cop són més aquells que a través d’un rellotge o una polsera connectada al telèfon intel·ligent, es desperten als matins i reben missatges: quantes hores has dormit i, d’aquestes, quantes has aconseguit descansar realment. Els esportistes poden també conèixer el nombre de calories cremades, quant ha durat el seu entrenament o quants quilòmetres han recorregut. En ple creixement, aquests són exemples d’aplicacions directes de les tecnologies wearable.
Les característiques que faran dels smartwatch un èxit, estan encara lluny d’estar estandarditzades. Tal i com va passar en el mercat de la música amb els iPods i iTunes, en el mercat de la telefonia amb els iPhone i el mercat de les tauletes amb els iPads, sembla que fins que Apple no posi el seu producte en el mercat, no hi haurà un veritable punt de referència. Aquesta data sembla ser a partir de febrer 2015. Fins que siguin un èxit, no queda gens clar que és el que un usuari vol del seu smartwatch. El que sí que ens sembla clar, tenint en compte el nombre de projectes i de fabricants desenvolupant, és que l’usuari sembla estar desitjant tenir un ordinador que encaixi en el seu canell. I tal com va passar amb la música, mòbils i tauletes, hi haurà lloc per a la marca blanca de terminals amb serveis substitutius (Spotify, en música, i tauletes i smartphones amb el sistema operatiu Android). Tots i cadascun dels fabricants haurem de reconsiderar de forma seriosa cap a on ens dirigim. Ja s’estan posant esforços en millorar la mida del dispositiu, per fer-lo més senzill i de moda; en diferenciar productes segons si el públic és masculí o femení; en simplificar les pantalles o formes d’interactuar amb les aplicacions; i en allargar la durada de les bateries per evitar haver de carregar el dispositiu cada dia.
En aquesta aposta per l’smartWatch, Netway aspira a ser una marca apreciada pel consumidor, per les seves prestacions i per la seva competitivitat.

Diego Torrado
Responsable de marca blanca de Ticnova
Trobaràs smartwatches a la botiga online de BEEP: beep.cat